Regulamin
599
page-template-default,page,page-id-599,bridge-core-1.0.6,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Regulamin

Zasady udzielania świadczeń stomatologicznych w gabinecie 4DENT.

 

Gabinet Stomatologiczny 4DENT jest Indywidualną Praktyką Stomatologiczną działającą na podstawie zezwolenia wydanego przez Okręgową Izbę Lekarską w Białymstoku. Właścicielem gabinetu oraz lekarzem udzielającym świadczeń jest lekarz dentysta Agnieszka Wojtkiewicz.

 

W gabinecie leczeniem zajmują się również inni lekarze o odrębnych specjalizacjach. Działamy na zasadach umowy o współpracę między podmiotami medycznymi. Każdy z lekarzy prowadzi własną Indywidualną Praktykę Stomatologiczną.

 

Umawianie pacjentów na wizytę.

 

Zajmujemy się wyłącznie leczeniem wcześniej zaplanowanym i omówionym z pacjentem. Na każdą wizytę pacjent powinien się zapisać z minimum kilkudniowym wyprzedzeniem. Pacjenci zapisywani są przez wykwalifikowaną i doświadczoną asystentkę stomatologiczną w terminach zgodnie z kolejnością zgłoszeń. Asystentka po przeprowadzeniu wstępnego wywiadu szacuje ile czasu zarezerwować na wizytę. Na standardową wizytę przeznaczamy 30 -60 minut, na konsultację 30 minut, na wizytę endodontyczną (leczenie kanałowe) lub protetyczną do 120 minut. Pomiędzy przyjmowanymi pacjentami wymagane są 5 minutowe przerwy potrzebne do zdezynfekowania stanowiska pracy. Nie zapisujemy pacjentów na wizyty krótsze niż 15 minut. Lekarz nie udziela konsultacji przez telefon, ani w innym miejscu niż bezpośrednio przy fotelu dentystycznym w gabinecie. Nie prowadzimy ostrego dyżuru dla pacjentów z bólem lub innym nagłym przypadkiem stomatologicznym.

 

Pierwsza wizyta.

 

Na pierwszej wizycie poprosimy pacjenta o wypełnienie Karty Pacjenta wraz z ankietą zdrowia oraz zapoznanie się z Cennikiem i niniejszym Regulaminem. Po konsultacji stomatologicznej lekarz przedstawi pacjentowi plan leczenia i wstępny kosztorys. W przypadku planowanego leczenia protetycznego konieczne będzie wpłacenie przez pacjenta zaliczki w wysokości 30% całkowitej wartości uzupełnienia protetycznego.

 

Kolejność przyjmowania pacjentów.

 

Bezwzględne pierwszeństwo mają osoby zapisane na wizytę. Staramy się robić wszystko, aby nie było opóźnień w przyjmowaniu pacjentów. Niestety czasami występują nieprzewidziane sytuacje i niektóre zabiegi przedłużają się. Dlatego prosimy aby pacjenci mieli przygotowaną odpowiednią rezerwę czasową na wizytę i ze zrozumieniem podchodzili do kilkuminutowych opóźnień. Oprócz wykonania zaplanowanych na dany dzień zabiegów możemy przyjąć ponadplanowo wyłącznie pacjentów z powikłaniami bólowymi powstałymi w trakcie aktualnie prowadzonego w naszym gabinecie leczenia (kanałowego, protetycznego lub chirurgicznego). Pozostałe osoby wymagające pilnej interwencji lekarskiej zapisujemy na najbliższy wolny termin lub na listę rezerwową, ewentualnie kierujemy na ostry dyżur stomatologiczny gdzie zostanie udzielona doraźna pomoc.

 

Lista rezerwowa.

 

Aby przyspieszyć termin wizyty proponujemy zapisanie się na listę rezerwową. Z tej listy wpisujemy pacjenta na pierwsze miejsce zwolnione przez innego pacjenta.

 

Odwoływanie wizyt.

 

W interesie pacjenta jest powiadomienie gabinetu o rezygnacji z umówionej wizyty, albowiem opłata za nieodwołanie wizyty i zarezerwowany bez potrzeby czas lekarza wynosi 50,00 PLN za każde zaplanowane i zarezerwowane 30 minut.

 

Spóźnienia na wizytę.

 

Spóźnienia na wizytę powyżej 15 minut są traktowane jako rezygnacja z wizyty. Po tym czasie przyjmowany jest kolejny zapisany pacjent.

 

Rękojmia.

 

W trosce o dobro pacjenta pracownicy i współpracownicy gabinetu wykonują swoje usługi z należytą starannością na najwyższym poziomie. Udzielamy rocznej rękojmi na wykonane w gabinecie wypełnienia (plomby) oraz uzupełnienia protetyczne. Jeżeli w okresie rękojmi wypełnienie w zębie lub uzupełnienie protetyczne ulegnie deformacji, zmieni kolor lub swoje właściwości wówczas w ciągu 14 dni od zgłoszenia zostanie nieodpłatnie naprawione lub wymienione na nowe. Reklamacja nie jest uwzględniana w przypadku gdy pacjent:

 

• przerwał zaplanowane leczenie
• nie stosuje się do zaleceń lekarza dotyczących higieny jamy ustnej i protez ruchomych
• nie zgłasza się na wizyty kontrolne wyznaczone po zakończeniu leczenia
• użytkuje lub przechowuje protezy niezgodnie z zaleceniami lekarza
• samodzielnie dokonuje korekt, przeróbek, napraw uzupełnienia protetycznego
• uległ wypadkowi w wyniku którego doszło do uszkodzenia uzupełnień
• cierpi na bruksizm (zgrzytanie zębami)
• ma postępujące zaniki kostne powodujące osiadanie protez
• uszkodził protezę poza jamą ustną

 

Powikłania.

 

Przed zaplanowaniem leczenia stomatologicznego pacjent musi być świadomy, że mimo największej staranności lekarza w trakcie leczenia dochodzi czasami do niechcianych i nie podlegających reklamacji powikłań takich jak:

 

• ból leczonego zęba lub tkanek otaczających
• szczękościsk
• pęknięcie, złamanie zęba
• obrzęk, ropień, krwiak
• krwawienie po zabiegu chirurgicznym
• podwyższona temperatura ciała, złe samopoczucie
• reakcja alergiczna na zastosowane leki
• zaostrzenie współistniejących schorzeń

 

Wystąpienie powikłań może spowodować u pacjenta między innymi:

 

• dyskomfort i stres spowodowany bólem
• konieczność przyjmowania leków mających znaczenie u kierowców i kobiet w ciąży
• problemy natury estetycznej
• problemy z jedzeniem i mówieniem
• nieprzewidziane wcześniej leczenie kanałowe
• nieplanowaną ekstrakcję zęba i leczenie protetyczne

 

Chociaż większość z wymienionych powikłań szybko mija bez śladu nie należy planować wizyty u dentysty tuż przed ważnymi wydarzeniami takimi jak wyjazd na urlop czy rodzinna uroczystość.

 

Zasady przyjmowania pacjentów ujęte w powyższym regulaminie funkcjonują w naszym gabinecie od kilku lat. Dobrze zorganizowana praca daje możliwość wykonywania świadczeń stomatologicznych na poziomie satysfakcjonującym w najwyższym stopniu zarówno pacjenta jak i cały personel gabinetu.

 

Z poważaniem, personel gabinetu 4DENT.